Sunday, July 31, 2011

terkenang kembali saat di maktab




puasa tahun ini aku tidak lagi ditemani rakan2 yang ceria
tidak lagi kedengaran ceramah2 yang disampaikan oleh rakan semktab ku sendiri
tidak ada lagi rakan sebilik yang akan mengejut aku untuk bersahur
tiada lagi aku bertadarus di surau makatb randah sains mara langkawi
ya allah
kau tabah kanlah hatiku ini
ya allah semoga kau mengerti bahawa setiap linangan air mataku mengenang kembali kisah2 ku yang lalu disana adalah kerana aku sesal dengan setiap perkara buruk yang aku lakukan
ya allah semoga kau panjangkan umur rakan2 ku
kawan2 ku di langkawi
jika kau terbaca ini
dengarlah
walau tidak seakrab mana persahabatan kita
walau kita tidak sebilik
sejantina
sekelas
tapi setiap nama di sana masih segar dalam hati aku
semoga semua berjaya di dunia akhirat
terima kasih kerana sudi menjadi teman tawa tangis ku selama 4 tahun


salam ikhlas
wanie

No comments: