Sunday, December 9, 2012

umpama seni


abstrak bukan tajuk saya kali ni . haha
jadi, so, what i am suppose to talk to?
OKAY OKAY
SIAPA KAT SINI SANGAT MINAT AKAN feSyeN?
angkat tangan!!! yeay hi-5 (:
hmm so baik saya ceritakan serba sedikit tentang fesyen dari pandangan saya *perspektif saya
saya beragama islam dan saya berbangsa melayu. fesyen yang saya amalkan dan menjadi kegemaran adalah fesyen yang menutup aurat namun masih boleh menggayakan pakaian terkini, 
apa yang terkini?
mari saya DEDAHKAN satu persatu huhu ~
  1. baju tee yang bercorak tribal
  2. seluar leggings galaxy
  3. selendang berwarna neon dan bercorak tribal
  4. semua jenis pakaian daripada fabrik chiffon *memberikan kesan mewah pada pemakai
  5. gelang tangan bercorak tengkorak, simbol peace
  6. rantai bulu bulu
  7. skirt mullet 
  8. bottoms wear yang bercorak galaxy, tribal dan sebagainya
  9. skinny jeans berwarna warni
  10. selendang kemasan satin
  11. dan BANYAK LAGIIIII 
tapi! haha pasti ada tapi nya. bukan semua yang saya "list " kan itu boleh dipakai oleh kita kita golongan berhijab okay?  *atau senang dipanggil hijabist..


contohnya..
  •  kita yang memakai tudung,selendang,hijab,pashmina dan sebagainya haruslah menutup bahagian bahagian yang telah diwajibkan!
  • skinny leggings, baju bergetah semua tuh masyaallah a big no no okay?
  • hmm tudung x kisah nak buat ala turban atau apa sekali pon tapi tutuplah dada , tutuplah rambut di kepala dengan SEMPURNA,
  • skirt atau baju yang jarang? OHH! MASALAH besar,, skirt? pakailah kain dalam baju? seeloknya pakailah inner, bukan sekadang singlet..
  • skirt potongan mullet? menjadi trend bukan? namun apa salahnya kita gayakan dengan penuh sopan dengan menyuai padankan plain mullet skirt bersama harem pants bercorak tribal, sangat manis dilihat *harem pants bukan LEGGINGS..

 benar kata orang fesyen itu umpama seni, kita yang bijak melakar seni akan tampil unik dan bergaya dalam setiap pemakaian, namun sebagai budaya timur, ingatlah asal usul kita, malu pada malaikat, malu pada tuhan malu pada orang disekeliling kita dan paling penting malu pada diri sendiri..~wanie



ohh sebelum mengundur diri,, apa kata saya bagi beberapa tips untuk para hijabist menstylokan lagi pemakaian mereka?







No comments: