Saturday, August 18, 2012

dimana hilang kemeriahan ramadhan dan aidilfitri?

teringat lagi zaman riang masa aku belum melangkahkan kaki ke alam remaja
zaman tu ramadhan adalah bulan yang paling aku suka sebab lepas tu nak raya dah YEAYY! hehe (:
kalau waktu berbuka pula x sah kalau x pergi bazaar and akulah yang paling berselera skali
waktu tu MAK DAN ABAH CERIA JE KAMI SEKELUARGA CERIA
bila tiba beraya pulak ramai sedara mara datang kampung
dulu aku tertanya-tanya kenapa kalau bersalaman mesti yang tua-tua akan mengalirkan air mata??
kini baru aku mengerti ramadhan tu akan datang dan pergi begitu juga orang2 disekeliling
sekali kita bermaafan itu minta maaflah dengan yang paling ikhlas
raya tahun makin tahun dah x bermakna bagiku makteh dah xde atuk pun baru meninggalkan kami semua sedih sangat
kondisi kami sekeluarga pun dah punah
apa yang tinggal hanyalah secebis harapan dari hati suci seorang anak ibu dan adik2 aku
abah,, wanie rindu keluarga kita yang dulu
walaupun abah sibuk kasih sayang yang x sempurna juga abah berikan tapi waktu tu abah masih bersama kami
berbuka bersama kami beraya bersama kami
tahun ni wanie rasa sedikit kosong lain sangat
kita masih beraya cuma abah tu berkongsi kasih dengan orang lain
abah tuhan dah pun kurniakan abah seorang isteri solehah yang setia
3 cahaya mata yang bijaksana
tapi sayang abah nampak kemewahan dunia NAFSU semata-mata
terima kasih abah ini rupanya cara abah menunaikan tangunggjawab abah kepada kami terima kasih abah
warkah ikhlas dari anak buat abah WANIE

No comments: