Wednesday, August 15, 2012

ya allah kuatkan lah diriku

hari ni aku menangis lagi
seronokkan nangis hari2 ni?
thanx manusia
kau tahu kisah hidup aku ni berliku berduri
kau paham x bila aku yang dah biasa dean's list kat MRSM dulu ttba down pastu buat keputusan mendadak nak keluar sbb nak bahagiakan mak aku kat rumah tu?
kau xpaham kan? sebab kau semua yang ada kat sini kebanyakannya orang senang orang bahagia yang terlalu muda untuk rase pengalaman hidup pahit mcm aku ni!
so senang je jgn judge hidup aku!
aku penatdah memberontak
aku nak jadi diri aku yang dulu
tapi kadang2 aku pikir kalau aku berubah orang paham ke erti perubahan tu apa?
thnx jugak sbb buat aku rasa ganjil kat sini
tapi satu je insyaALLAH aku x mudah jatuh
kau tahu betapa pedih nya aku tgk result 6 A aku sedangkan kwn2 MRSM aku sume straight2 A'S belaka?
saat itu aku berazam xkan melakukan kesilapan yang sama
kau tahu kah betapa nekadnya aku isi borang UPU tu?
kau tahu siang malam aku berdoa supaya dipanggil INTERVIEW TU?
dan kau tahu kan saat aku berjaya dipanggil temu duga aku mengisi segala kertas yang ada dengan penuh keazaman didada??!
tidakk! kau xpernah tahu! sbb kau bukan aku! kau xpernah kisah pun tentang hidup aku!
dan bila aku berjaya dipanggil mendaftar
KAU TAHUKAN AKU SETIAP HARI BERBINCANG DENGAN IBUKU BAGAIMANA HARUSKU UBAH SIKAP KU AGAR SEMUA ORANG SELESA DENGAN KU???
YA ALLAH SEMUA INI dugaan! ya ALLAH saat aku menaip ini juga aku kehabisan air mata! kuatkanlahh diriku dalam menempuh dugaan ini
masih banyak lagi yang belum aku tempuh!

No comments: