Sunday, June 26, 2011

lorong haji taib chow kit

dalam dunie ni satu jea yg kite prlukan, rase kasih syg.. tnpe kasih syg. semua akan mati.

tp bile kite renung sejenak ramai ke manusia yg ade perasaan kasih syg tu? haihh.. dh xde..

nak tgk contoh?
hmm kepada awek n bf diorg mule2 syg.. mmg terlalu syg. smpai x dapat nak bendung dah kasih syg diorg buat aksi terlarang. bile lahir insan yg patut disayangi, diorg buang.. mane kasih syg yg asal tu? hilang dh?

n then kepada parents
saye x slh kan sume tapi kepada yg tergolong ni je lah..
nak kahwin wahh bukan main die syg bini syg laki, dh dpat anak bertambah sayang.. anak2 time kecik ditimang-timang bile dh besar? mane menghilang?


haihh...
macam mane kita nak maju, mmg lah dunie skrg ni kite x patut tgk bnde yg buruk, kite kene sntiasa kat positive sidelah move on lah ape lah.. tp ade x kite semua fkir bhwa bnde yg buruk n teruk tu lah yg bakal makan negara n agama kite satu hari kelak kalau kite pnye generasi x bendung?


hmm,, bukan ape just terkilan, td tu sekadar coretan mukadimah
mlm td aku ikut bapak aku g chow kit nak tgk mcm mane panorama malam kat situ.
ternyata ape yg digmbarkan kat tv sumenye betul..
aku terkilan bile tgk bnyak laki jd nyah then jual bdn n majoriti MELAYU
aku terkilan tgk pakcik melayu pakai songkok beli nombor kat cine yg jual hp dpn mate aku..
aku terkilan bile ade pelacur dtg dkat ngan kereta aku nak cari duit,.
aku terkilan tgk ade isteri org berurut ngan laki tepi jalan n suami n anak2 sekadar tgk dlm kereta

haihh mngapakah..


mmg nak kiamat dunie ni

No comments: